Proiectul Dacia

Dacia (automobilul Dacia) si-a inceput existenta pe patru roti in Romania anului 1968. Pentru multi dintre romanii de astazi, claxonul Daciei suna a copilarie, a familie. Este o capsula de memorie a faptului de a fi impreuna, a timpului vacantelor la munte si la mare, dar si al efortului comun de a gasi benzina.

Ea nu este o masina de serie, chiar daca a fost produsa in serie. Fiecare Dacie a fiecarui roman isi are povestea sa, viata sa, traita alaturi, cot la cot, cu oamenii care au incaput in ea. Cu Dacia fiecare roman a trait si mai traieste o poveste.

Astfel, in 2017 ne aflam in cel de-al 49-lea an de productie de automobil Made in Romania. Acum, Dacia reprezinta un puternic brand autohton, cu o traditie unica in spatele sau, combinata fiind cu inovatia, transformand vechea tara a dacilor in tara noilor Dacii.

Unul dintre modelele de referinta si starul incontestabil al autoturismelor romanesti este Dacia 1300, lansata in 1969. Peste 2 milioane de autovehicule au plecat de la Pitesti spre toate colturile tarii, devenind acea masina de familie a romanilor, moderna si economica.

La nivel estetic a marcat un plus evident in istoria auto a blocului comunist al anilor 1970, etaland o anume eleganta in comparatie cu automobilele de pe piata est-europeana a vremii (Skoda ceheza, Moskvich sau Trabantul est-german).
Printre numeroasele avantaje ale masinilor Dacia se numara si accesibilitatea interventiilor tehnice, unele chiar mitice, asa cum a fost mitologia antifonarii autorurismului.
Milioane de romanii si-au depanat si reparat singuri masina, folosindu-se de-a lungul vremii de tot felul de improvizatii si exploatand la maximum acest autoturism adaptat la infrastructura nationala fragila. O masina Dacia era intretinuta pentru a fi utilizata peste 20 de ani.

Theme — Timber
Copyright 2013-2017 Vrabiuta Albert Adrian
Back to top